Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej |CZERWIEC|

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej

Czerwiec

 

Temat kompleksowy: Co nam dają rośliny?

Dziecko:

 

  • określa warunki niezbędne do życia wszystkim organizmom
  • nazywa elementy przyrody nieożywionej
  • nazywa części rośliny
  • opisuje cykl rozwojowy rośliny
  • wyraża swoje wrażanie związane z odbiorem utworu literackiego
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • utrzymuje równowagę podczas dłuższego stania na jednej nodze
  • osiąga sprawność podczas podskoku obunóż i na jednej nodze
  • nazywa części rośliny
  • rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe
  • tworzy kompozycje płaskie według własnego pomysłu
  • uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem
  • interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych
  • rozpoznaje wybrane ekosystemy
  • nazywa poznane owady i zwierzęta
  • nazywa znane rośliny i zwierzęta oraz środowiska przyrodnicze
  • dostrzega różnicę pomiędzy znakami, kształtami, obrazkami
  • dostrzega przystosowanie zwierząt do określonych warunków
  • odczytuje zakodowane czynności matematyczne i je odczytuje

 

Temat kompleksowy: Święto dzieci.

Dziecko:

  • odgrywa scenki z rekwizytami
  • wyraża swoje emocje związane z odbiorem tekstu literackiego
  • rozpoznaje wartości takie jak szacunek
  • dostrzega krzywdę innych
  • akceptuje, że wszyscy mają równe prawa i obowiązki
  • rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń
  • uczestniczy w tworzeniu i przestrzega norm współżycia opartych na wartościach
  • nazywa imionami swoich kolegów
  • akceptuje sytuację, w której występuje różnica potrzeb
  • dostrzega powtarzające się części utworu
  • rytmicznie oddycha podczas śpiewania
  • śpiewa zbiorowo proste piosenki
  • poznaje i akceptuje istnienie różnych ras ludzi
  • interesuje się obrazem ilustrującym słuchany tekst
  • rozpoznaje wartości takie jak przyjaźń, szacunek
  • stosuje zwroty grzecznościowe
  • wskazuje przyczyny powstałych emocji
  • bierze udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • utrzymuje równowagę podczas dłuższego stania na jednej nodze
  • osiąga sprawność podczas podskoku obunóż i na jednej nodze
  • wskazuje zachowania akceptowalne społecznie
  • akceptuje sytuację, w której występuje różnica potrzeb
  • przestrzega ustalonych norm postępowania
  • odróżnia i stosuje określenia: u góry, na dole
  • segreguje przedmioty
  • w parach realizuje różne zadania
  • posługuje się przyborami i narzędziami
  • poprawnie posługuje się nożyczkami

Temat kompleksowy: Zwierzęta egzotyczne.

Dziecko:

  • wyszukuje takie same wzory
  • dopasowuje symbol do przedmiotu
  • nazywa zwierzęta egzotyczne
  • naśladuje gesty, ruchy zachowania
  • prawidłowo posługuje się przyborami i narzędziami
  • operuje linią
  • tworzy kompozycję płaską według wzoru
  • nazywa zwierzęta egzotyczne
  • liczy obiekty
  • reaguje na zmiany tempa i dynamiki
  • porównuje długości
  • porównuje liczebność przez przeliczanie i ustawianie w pary
  • sprawnie klasyfikuje obrazki i uzasadnia, wg jakie kryterium
  • określa i porównuje wielkości
  • przekazuje przez niewielkie przeszkody
  • stosuje onomatopeje
  • rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne
  • tworzy kompozycje półprzestrzenne

Temat kompleksowy: Nadchodzą wakacje.

Dziecko:

  • nazywa pory roku
  • obserwuje i nazywa zjawiska atmosferyczne i zmiany w przyrodzie związane z porą roku
  • wyraża swoje odczucia związane z odbiorem słuchanego tekstu
  • wyszukuje takie same obrazki
  • prowadzi doświadczenia badające właściwości bursztynu
  • łączy ruch z muzyką
  • układa obrazki z figur geometrycznych
  • wyszukuje takie same obrazki
  • różnicuje i nazywa cechy: ciepły, zimny
  • interpretuje muzykę za pomocą form plastycznych
  • zna zagrożenia dotyczące zabaw w wodzie
  • wskazuje zagrożenia płynące ze świata roślin i zwierząt
  • orientuje się w bezpiecznych poruszaniu się po drogach
  • zapamiętuje wygląd przedmiotu
  • wyszukuje takie same obrazki
  • skupia uwagę na rzeczach i dostrzega ich kształty
  • zna zasady bezpiecznego spędzania wakacji
  • zna sposoby czynnego wypoczynku na powietrzu
  • dostrzega związek między troską o zdrowie, a ubiorem