Ogłoszenia dla grupy Figlarzy

Drodzy Rodzice

W związku z zaistniałą sytuacją i przerwie w nauczaniu przedszkolnym, poniżej przedstawię Państwu jakie zagadnienia chciałam poruszać w pozostałych tygodniach marca. Podam Państwu także strony internetowe, z których można czerpać inspiracje do edukacji/zabaw z dziećmi.

W tym tygodniu mieliśmy rozmawiać o marcowej pogodzie, w kolejnym o nadejściu wiosny. Proszę w miarę możliwości porozmawiać z dziećmi:

  • o zmiennej pogodzie
  • co oznacza przysłowie „W marcu, jak w garncu”
  • możecie Państwo zrobić tygodniowy dzienniczek pogody w formie tabeli i zapisywać w nim dzień, a dzieci w zależności od pogody, mogą narysować słońce, chmurę, chmurę z deszczem, itd
  • możecie Państwo obserwować budzącą się do życia przyrodę, pokazać pączki na drzewach, pierwsze kwiaty
  • przy okazji kwiatów można pokazać budowę kwiatu, czyli korzeń, łodyga, liście, kwiat
  • jeśli nie ma możliwości wyjścia,można poszukać w internecie zdjęć pierwszych wiosennych kwiatów
  • można także porozmawiać o tym, kto powraca do nas wiosną oraz jakie zwierzęta budzą się z zimowego snu

Wykorzystując „przymusowy” czas wolny, możecie Państwo wykorzystać na kształtowanie samodzielności dzieci: zapinanie guzików, zakładanie butów, wiązanie sznurowadeł,samodzielne ubieranie, cięcie wzdłuż lini, prawidłowe trzymanie nożyczek, narzędzi piśmienniczych, sztućców.

Bardzo proszę o czytanie książek, ponieważ ma to korzystny wpływ na rozwój dziecka, np. koncentracji, wyobraźni.

Można zasadzić wspólnie roślinkę i obserwować jak rośnie.

Zrobić zabawki z materiałów recyklingowych, ćwiczyć kolorowanie, segregować i przeliczać to co się ma pod ręką. Jeśli mama piecze ciasto, zaangażować w to dzieci do odmierzania składników, mieszania, to jest wspaniała matematyka.

Jeśli posiadacie Państwo koraliki, guziki, można dać dziecku do nawlekania na nitkę.

Podczas budowania z klocków można spytać dziecka: ile wykorzystałeś/łaś klocków czerwonych? ile jest pięter w tym domu?, itd.

Można też układać rytmy, np. klocek niebieski, dwa klocki czerwone, klocek niebieski, dwa klocki czerwone, itd. Jeśli to dziecko potrafi, można dołożyć więcej elementów. Do układania rytmów dołożyć można ruch.

Można pobawić się „W co zniknęło?” na dywanie rozłożyć można kilka zabawek. Dziecko odwraca się tyłem.Rodzic chowa jedną zabawkę, dziecko po odwróceniu się zgaduje co zginęło?

Można dzieciom dać tacę z kaszą i rysować palcem.

Zabawa z kostką i klamerkami

dziecko kula kostką, przelicza kropki na kostce, przypina do kartki tyle klamerek,ile oczek wypadło.

Przeliczanie różnych elementów, wskazywanie przez dziecko, który element jest pierwszy, drugi, itd.

Poniżej podaję linki do stron

https://mojedziecikreatywnie.pl

https:// dziecisąważne.pl/20-angażujących – zabaw – bez – zabawek/

https://mojedziecikreatywnie.pl/pobieranie/

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://przedszkolankowo.pl/category/katalog-z-pomocami/karty-pracy/

 

Łączę się z Państwem i Dziećmi w tym trudnym czasie. Życzę dużo zdrowia.

Pozdrawiam serdecznie

Lidia Kosicka