Materiały do pracy z dzieckiem w domu- Entuzjaści

Drodzy rodzice.

Zgodnie z wytycznymi  przesyłam Państwu materiały do pracy z dziećmi w domu, ponieważ wydawnictwo MAC udostępniło Państwu  darmową  możliwość korzystania z e- podręczników bez logowania.

Poniżej znajduje się link, który udostępnia pełne publikacje  kart pracy z możliwością wydrukowania :

  • Nowe przygody Olka i Ady poziom B ( karty pracy różowe) dla dzieci 5- letnich od strony 20
  • Nowe przygody Olka i Ady poziom B+ ( karty niebieskie) dla dzieci 6- letnich 1 część od strony 25

https://www.mac.pl/flipbooki#wp

W tym tygodniu mieliśmy rozmawiać o marcowej pogodzie, a w kolejnym o nadejściu wiosny. Bardzo proszę porozmawiać z dziećmi na następujące tematy:

  • co oznacza przysłowie ,, W marcu jak w garncu”
  • omówić marcową pogodę ( pokazać prognozę w telewizji – przedstawić pracę synoptyka, porozmawiać z dzieckiem w jaki sposób synoptyk prognozuje pogodę ). Mogę tutaj zaproponować   stworzenie mapy oraz pobawienie się z dzieckiem w odegranie scen dotyczących przedstawienia np. dzisiejszej pogody.
  • Jeżeli mają Państwo możliwość prosiłabym o omówienie budowy kwiatu ( korzeń, łodyga, liście, kwiat) oraz zasadzenia rośliny.
  • Przedstawić oznaki wiosny np. kwiaty, które kwitną wiosną ( przebiśnieg, żonkil, krokus, tulipan itd. )
  • Dzieci 5- letnie mogą za pomocą ilustracji nazwać dany kwiat oraz podzielić na sylaby, natomiast 6-letnie dodatkowo mogą podzielić wyrazy na głoski oraz przeczytać nazwy kwiatów całościowo, które Państwo napiszą na karteczkach i przypisać ich nazwy do ilustracji.
  • Na podstawie ilustracji wspólnie z dzieckiem można ułożyć zdanie, które następnie Państwo zapisujecie na kartce tak żeby można było to zdanie  drugi raz przeczytać. Odczytujemy głośno zdanie i dziecko musi za pomocą słuchu rozpoznać ile w danym zdaniu było wyrazów (można użyć np. klocków, które dziecko będzie układało przed sobą) – jest to świetne ćwiczenie słuchu fonematycznego.
  • Do tematów można zastosować zabawy matematyczne z wykorzystaniem zadań tekstowych oczywiście z dostosowaniem poziomu do możliwości dziecka np. Nad łąką fruwało 12 biedronek ( dziecko układa biedronki ) następnie przyfrunęło kolejnych 6. Ile jest biedronek? Przed wykonaniem zadania można stworzyć z dzieckiem pracę plastyczną ,, łąkę”.
  • Przeliczanie płatków kwiatów ( O ile więcej o ile mniej)
  • Tworzenie zbiorów np. z klocków przeliczanie, w którym jest więcej elementów, a w którym mniej.
  • Można układać np. z nakrętek/ klocków/ patyczków kwiaty i następnie z dzieckiem przeliczyć ile się wykorzystało.

W razie jakichkolwiek pytań serdecznie zapraszam do kontaktu e-mail.